Veelgestelde vragen
1
Biedt Administratiekantoor Boelhouwer Advies mij een tevredenheidsgarantie?
Wij zijn ervan overtuigd dat Administratiekantoor Boelhouwer Advies meerwaarde voor jou biedt. Daarom durven wij je een garantie te geven. Je kunt jouw abonnement ieder moment aanpassen of in overleg opzeggen. Wij zijn pas tevreden als jij dat bent!
2
Welke soort ondernemers/bedrijven kunnen terecht bij Administratiekantoor Boelhouwer Advies?
Administratiekantoor Boelhouwer Advies richt zich op kleine en middelgrote bedrijven (tot 250 medewerkers), startende ondernemers en zelfstandigen zonder personeel. De verschillende ondernemingsvormen die wij ondersteunen zijn eenmanszaak, vennootschap onder firma, maatschap en een besloten vennootschap.
3
Is het mogelijk om een kostenindicatie voor mijn administratie te ontvangen?
Je kunt een offerte op onze website aanvragen. Hierna ontvang je zo spoedig mogelijk een email met de te verwachten maandelijkse kosten voor de werkzaamheden die je wilt uitbesteden. Natuurlijk kan je ook telefonisch een offerte opvragen of een afspraak met ons maken. Voor een eerste indicatie kan je op onze tarieven pagina terecht.
4
Wanneer lever ik mijn boekingsstukken aan?
Je kan jouw boekingsstukken dagelijks via e-mail uploaden. Deze worden door ons binnen 24 uur verwerkt. Aan het einde van de maand stellen wij evt een maandrapportage voor je op. Op deze manier heb je een actueel overzicht over je financiële cijfers, openstaande debiteuren en crediteuren. Voor de omzetbelasting ontvang je van ons maandelijks een schema met tijdstippen waarop je de gegevens moet aanleveren. Op die manier kunnen wij je tijdig een concept aanleveren, dat na jouw akkoord definitief wordt gemaakt. Na deze dubbele controle verzenden wij je btw-gegevens aan de Belastingdienst en je ontvangt van ons een btw betalingsoverzicht.
5
Hoe lever ik mijn boekingsstukken aan?
De meeste boekingsstukken kan je via de e-mail uploaden. Tijdens het uploaden kan je kiezen of het om een inkoopfactuur (factuur, bonnetje) of verkoopfactuur gaat. Als je klant wordt bij ons, ontvang je ook onze korte handleiding voor het uploaden van boekingsstukken en het gebruik van e-mail. Uiteraard kan je ons altijd mailen en bellen als je vragen hebt.
6
Hoe zet ik mijn bestaande administratie over?
Overstappen kan op ieder moment. Als je beslist om klant te worden bij Administratiekantoor Boelhouwer Advies, ontvang je van ons een overstapformulier met de gegevens die wij nodig hebben. Hiermee wordt veilig gesteld dat de administratie naadloos aansluit bij jouw behoefte. Indien je wenst kunnen wij het proces afstemmen met je bestaande accountant of eerdere administrateur. Met bovenstaande informatie kunnen wij binnen 48 uur met jouw administratie aan de slag.
7
Kan ik bellen/mailen met vragen over mijn administratie en hoe snel mag ik een antwoord verwachten?
Natuurlijk kan je telefonisch of per mail vragen stellen over je administratie. Wij streven ernaar om uiterlijk binnen twee werkdagen antwoord te geven. Als het uitzoeken van je vraag langer duurt, zullen wij je een tijdsindicatie geven.
8
Hoe en wanneer kan ik mijn cijfers zien?
Je ontvangt evt iedere maand een rapportage met je financiële cijfers en openstaande posten van de maand ervoor. Hierdoor kan je als ondernemer altijd worden geïnformeerd over de financiële positie van jouw bedrijf. Zo heb je altijd online inzicht in de door jouw geüploade boekingsstukken en kan je oude documenten indien nodig inzien.
9
Bieden jullie ook andere diensten aan behalve het voeren van de administratie?
Naast het voeren van je boekhouding kan je bij ons ook terecht voor het opstellen van de jaarrekening, de btw-aangifte, de ib of vpb aangifte en de salarisadministratie. Ook kan je bij ons terecht voor financieel en commercieel advies. Onze uitgebreide kennis en ervaring binnen groot- en kleinbedrijf delen wij graag met jou. Voor fiscale diensten en pensioenberekeningen werken wij via vaste partners, die wij via een selectieprocedure gekozen hebben. Hiermee hebben wij goede prijsafspraken gemaakt, die voor onze klanten voordelig zijn.
10
Kan ik ook persoonlijk advies op afstand krijgen?
Hiervoor maken wij gebruik van TeamViewer, Zoom, Microsoft Teams, ect. Neem contact met ons op, om hiervoor een afspraak te maken.